piątek, 23 listopada 2012

Lemon curd


sok wyciśnięty z trzech cytryn i skórka z nich otarta
2 żółtka
2 jajka
200 g cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka oliwy

Wszystkie składniki poza oliwą umieść w garnuszku i doprowadź do zagotowania, gotuj 2 minuty. Jeśli powstaną grudki możesz przetrzeć masę przez sitko lub zmiksować blenderem. Jak już się uporasz z grudkami, dodaj oliwę i gotuj cały czas mieszając. Mnie gotowanie zajęło 8 minut. Można gotować krócej, wtedy będzie rzadszy, lub dłużej (będzie gęstszy).
Po ostudzeniu (jeśli nikt do tej pory nie zniknie w brzuchach) przełóż do słoiczka i włóż do lodówki. Można go przechowywać tydzień.

Jest wiele możliwości, w których możemy sięgnąć po lemon curd. Ja użyłam go do narysowania konia na torcie urodzinowym mojej siostry. Resztę wyjadła moja rodzina, smarując nim herbatniki. Z tego co się zorientowała znakomicie nadaję się do tart, tortów, można go jeść z herbatnikami, naleśnikami, tostami no i najprościej prosto ze słoika.


1 komentarz: